Tuesday, April 22, 2014

Mijn eerste 30-er!


Zaterdag ben ik voor het eerst in mijn leven over de 30km heen gegaan!

Met mijn hardloopgroep, een prachtige route om het Leekstermeer heen.
Weinig wind, zonnetje, wuivend riet, leuke gesprekken (Johan, bedankt) en zo nu en dan een grote buizerd: de loop kon eigenlijk niet beter. 

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat het minder bijzonder voelde dan ik had gedacht. 
30km! Van tevoren dacht ik dat ik na de koffie waarschijnlijk niet meer uit mijn stoel zou komen en hoe moest ik daarna in vredesnaam weer op m'n motor stappen?
Maar eigenlijk was het gewoon een lange, lange duurloop. Met de gewone moeheid en stijfheid na die tijd en het wat moeizame uitlopen de volgende dag. 

Maar de komende weken zal dat wel anders worden, vrees ik. Langzaam worden de afstanden opgeschroefd. 30, 32, 35, 37km Ik vrees dat daar nog wel s een wat minder vrolijk stukje over geschreven zal worden! :-) Maar dat is voor later zorg.

By the way, broertje: wat loop jij de laatste weken op belachelijk mooie plekken! Een halve marathon in Praag, lekkere duurloopjes door de bergen om Kaapstad... ik ben jaloers. 
Jaloers vooral omdat ik graag even mee zou lopen! Lekker weer s samen lopen! Dinsdag samen in Amsterdam?


No comments:

Post a Comment