Friday, April 4, 2014

Joost stopt met hardlopen

Dit blog gaat over Marius' en mijn voorbereiding op de marathon.
Maar het kan ook gaan over wat ons of mij bezighoudt op het gebied van hardlopen.

En deze week merk ik dat Joost mij bezighoudt.
Joost heeft ons verteld dat zijn hardloop-pensioen deze week ingaat.
Wie is Joost?
Joost is de Nestor van onze hardloopgroep. Kort geleden is hij 76 jaar geworden en nu pas dwingt een versleten heup hem tot stoppen.
Wat is Joost?
Joost is een voorbeeld. Ik hoop dat ik ook tot mijn 76e met plezier kan blijven hardlopen. Ik ben zelf niet bepaald de rapste van de groep, maar als ik met plezier nog... even rekenen... 37 jaar zou kunnen hardlopen, is mij dat meer waard dan welke PR dan ook.
Hoe is Joost?
Joost is inspirerend. Ik heb niet eens zo veel met Joost kunnen samenlopen en ik weet niet half hoeveel duizenden kilometers hij heeft gelopen, maar de manier waarop hij bij de trainingen was, vond ik inspirerend. Altijd optimistisch en opgeruimd, niet mekkerend over dat het achteruit ging, maar blij dat hij nog liep. Niet mopperend over 'vroeger was alles beter' of 'vroeger waren de trainingen veel zwaarder', maar lopend in het hier en nu.

Joost, stel dat je dit leest: ik hoop dat geniet van je zeer verdiende hardloop-pensioen en weet dat heel veel mensen zich een voorbeeld aan je nemen!

No comments:

Post a Comment